Elementor #4065

Найбольш часта задаваемыя пытанні

Адказнасць за парушэнне Правілаў карыстання жылымі памяшканнямі

Правілы карыстання жылымі памяшканнямі, утрымання жылых і дапаможных памяшканняў зацверджаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 21.05.2013 № 399. Больш падрабязна па спасылцы

 

Артыкулам 22.12 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адміністрацыйных правапарушэннях устаноўлена адміністрацыйная адказнасць за парушэнне Правілаў карыстання жылымі памяшканнямі.

 

Змены ў налічэннях за жыллёва-камунальныя паслугі. Кіраванне агульнай маёмасцю

Парадак збірання платы за жыллёва-камунальныя паслугі вызначаны Палажэннем аб парадку разлікаў і ўнясення платы за жыллёва-камунальныя паслугі і платы за карыстанне жылымі памяшканнямі дзяржаўнага жыллёвага фонду, а таксама кампенсацыі выдаткаў на электраэнергію, зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 12 чэрвеня 2014 года № 571.

У дадзены нарматыўны прававы акт ўнесены змены. З 1 чэрвеня 2021 г. плацельшчыкі жыллёва-камунальных паслуг, якія з’яўляюцца ўдзельнікамі сумеснага домаўладання, штомесяц будуць уносіць плату за паслугу па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання.

Вылічацца дадзеная плата будзе суразмерна агульнай плошчы належыць ўдзельніку сумеснага домаўладання жылога ці нежылога памяшканняў у жылым доме.

Напрыклад: у двухпакаёвай кватэры, агульнай плошчай 60 кв. м, плата за паслугу па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання складзе менш за 1 рубля ў месяц.

З мэтай недапушчэння павелічэння нагрузкі на насельніцтва, пасля ўстанаўлення платы за кіраванне агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання суразмерна будзе зменшана плата за наступныя паслугі жыллёва-камунальныя паслугі: тэхнічнае абслугоўванне дома і ліфта, вываз ЦКА і санітарны ўтрыманне дапаможных памяшканняў.

Хто прадастаўляе паслугу па кіраванні агульным маёмасцю сумеснага домаўладання

З моманту ўзнікнення ў жылым доме права ўласнасці на кватэры (нежылыя памяшканні) у двух і больш уласнікаў ўзнікае неабходнасць па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання. Бо ў уласнікаў кватэр, акрамя правоў на жылыя памяшканні, існуюць і абавязкі па эксплуатацыі і зместу які належыць ім агульнай маёмасці: пад’ездаў, дахаў, падвалаў, унутрыдамавых абсталявання, агульнадамавыя прыбораў уліку і іншых аб’ектаў.

Кіраванне сумесным домаўладаннем гэта важная арганізацыйная складнік, таму і было прынята рашэнне зрабіць яе самастойнай паслугай.

Кіраваць агульным маёмасцю сумеснага домаўладання грамадзяне могуць самастойна, калі кватэр у доме не больш за 10, грамадзяне таксама могуць стварыць таварыства ўласнікаў або ЖБВК.

Калі два папярэдніх варыянту не працуюць, раённы і гарадскі выканаўчыя камітэты (мясцовыя адміністрацыі районовг.Віцебска) прызначаюць упаўнаважаную асобу па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання, якім можа быць дзяржаўны заказчык у сферы жыллёва-камунальнай гаспадаркі.

У Віцебскай вобласці ажыццяўляюць сваю дзейнасць два дзяржаўных заказчыка ў сферы жыллёва-камунальнай гаспадаркі: дзяржаўнае прадпрыемства «Віцебская гарадская жыллёва-камунальная гаспадарка» і дзяржаўнае прадпрыемства «Наваполацкая кіруючая кампанія». Інфармацыю аб дадзеных юрыдычных асобах можна знайсці ў глабальнай камп’ютарнай сетцы Інтэрнэт на афіцыйным сайце галоўнага ўпраўлення ЖКГ Віцебскага аблвыканкама.

У абавязкі ўпаўнаважанай асобы па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання ўваходзіць: арганізацыя аказання асноўных і дадатковых жыллёва-камунальных паслуг, правядзенне конкурсаў па выбары выканаўцаў дадзеных паслуг, кантроль за якасцю іх аказання спажыўцам, рашэнне претензионных пытанняў і разгляд зваротаў грамадзян, звязаных з іх жаданнем палепшыць камфортнасць пражывання, і многае іншае.

Напрыклад: у уласнікаў кватэр ёсць жаданне зрабіць больш эстэтычны і дарагі рамонт пад’езда, а не па мінімальнай каштарысе, якую, як правіла, прапануе выканаўца. Ці ўцяпліць дом. Хто павінен заняцца рашэннем гэтых пытанняў: арганізаваць сход, узгадніць праекты, дакументы, знайсці падрадчыка, прыняць акт выкананых работ. Гэтым будзе займацца упаўнаважаную асобу па кіраванні агульнай маёмасцю.

З якога часу налічваецца плата за паслугу па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання

Жыллёвым кодэксам Рэспублікі Беларусь вызначана, што ўпаўнаважаная асоба па кіраванні агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання, з моманту прызначэння яго такім па рашэнні раённага або гарадскога выканаўчых камітэтаў (мясцовай адміністрацыі раёна г. Віцебска), абавязана прапанаваць спажыўцу заключыць дагавор на кіраванне агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання.

Тыпавы дагавор на кіраванне агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання зацверджаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 27 студзеня 2009 г. № 99 «Аб мерах па рэалізацыі Закона Рэспублікі Беларусь «Аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг». Зацверджаны дагавор размешчаны ў адкрытым доступе і змяшчае набор неабходных істотных умоў для ўсіх, хто атрымлівае паслугу па кіраванні агульнай маёмасцю.

Ўпаўнаважанымі на кіраванне агульным маёмасцю совестного домаўладання арганізацыямі ў цяперашні час праводзіцца актыўная праца па заключэнні з насельніцтвам вышэйзгаданых дагавораў.

Пры гэтым, варта адзначыць, што адмова спажыўца заключыць дагавор не вызваляе яго ад платы за паслугу па кіраванні агульнай маёмасцю. Тут працуе той жа прынцып, як і ў выпадку з прадастаўленнем асноўных жыллёва-камунальныя паслугі. Адмовіцца нельга.

Такім чынам, налічэнне платы за кіраванне агульнай маёмасцю сумеснага домаўладання па жылых дамах, дзе ўжо прызначана упаўнаважаную асобу па кіраванні агульнай маёмасцю, вырабляецца з 1 чэрвеня 2021 г., па астатніх жылых дамоў – з моманту прызначэння ўпаўнаважанага асобы, калі такое будзе прызначана.

Інфармацыю аб прызначэнні упаўнаважанага асобы па канкрэтнай жылога дома можна атрымаць у адпаведных раённым або гарадскім выканаўчых камітэтах (мясцовых адміністрацыях раёнаў г. Віцебска) па тэрытарыяльнасці.

Як паслуга па кіраванні жыллём будзе прадастаўляцца у таварыствах уласнікаў або жбвк

Для таварыстваў уласнікаў і ЖБВК (далей – арганізацыі забудоўшчыкаў) нічога не мяняецца. У арганізацыі забудоўшчыкаў вызначыліся з кіраваннем ўжо тады, калі прынялі рашэнне аб стварэнні юрыдычнай асобы. Правы і ўзаемаадносіны ўдзельнікаў арганізацыі забудоўшчыкаў зафіксаваныя Статутам, у якім прапісаны абавязкі арганізацыі забудоўшчыкаў па кіраванні агульнай маёмасцю, а паўнамоцтвы на выбар выканаўцаў ЖКП, на аднастайнае правядзенне эксплуатацыі агульнай маёмасці дэлегаваныя органам праўлення і старшыні. Выдаткі па кіраванні агульнай маёмасцю пакрываюцца за кошт членскіх і мэтавых узносаў.

Павышэнне энергаэфектыўнасці шматкватэрных жылых дамоў

Цяпер у Рэспубліцы Беларусь запушчана ініцыятыва павышэння энергаэфектыўнасці шматкватэрных жылых дамоў, якія спажываюць больш энергіі, чым сучасныя будынкі.

Указ нумар 327 “Аб павышэнні энергаэфектыўнасці шматкватэрных жылых дамоў” ад 04.09.2019 дае магчымасць жыхарам атрымаць бязвыплатную субсідыю ад дзяржавы на палову кошту выкананых энергаэфектыўных мерапрыемстваў у сваім доме і 10-гадовую растэрміноўку на пакрыццё другой паловы расходаў.

Жыхары могуць калектыўна звярнуцца ў сваю кіруючую кампанію (Камунальнае унітарнае прадпрыемства па аказанні паслуг « Наваполацкая кіруючая кампанія») з запытам аб правядзенні энергаэфектыўных мерапрыемстваў у сваім доме па Указе № 327.

Калі на агульным сходзе больш за 2/3 уласнікаў жылых і нежылых памяшканняў прагаласуюць «ЗА» правядзенне энергаэфектыўных мерапрыемстваў, то дом мае права атрымаць дзяржаўную падтрымку за кошт бюджэтных сродкаў. Пры гэтым за кошт дзяржавы пад наглядам тэхнічных службаў выконваецца ўвесь комплекс энергаэфектыўных мерапрыемстваў, узгодненых жыльцамі. Пасля прыёмкі ўсяго комплексу работ жыхары будуць аплачваць толькі 50 працэнтаў расходаў за выкананыя работы ў растэрміноўку на працягу і 10 гадоў.

Энергаэфектыўныя мерапрыемствы могуць уключаць у сябе: уцяпленне якія агароджваюць канструкцый; усталёўку тэрмастатычных вентыляў і пакватэрных лічыльнікаў цяпла, якія дазваляюць жыхарам плаціць толькі за сваё цепласпажыванне, і іншыя меры.

Такім чынам жыхары ствараюць сабе камфортныя і сучасныя ўмовы пражывання, скарачаюць спажыванне цеплавой энергіі і памер камунальных плацяжоў.

Навошта павышаць энергаэфектыўнасць шматкватэрных жылых дамоў

Пасля правядзення энергаэфектыўных мерапрыемстваў у доме значна паляпшаюцца ўмовы пражывання і яго эстэтычны выгляд , што прыводзіць да росту рыначнага кошту кватэр на 20%.

Важным стымулам таксама з’яўляецца эканомія цяпла, якая можа складаць больш за 40% пры правядзенні ўцяплення якія агароджваюць канструкцый дома. Памер эканоміі на рахунках за ацяпленне кватэры будзе залежаць ад узгодненых уласнікамі энергаэфектыўных мер. Чым больш поўны комплекс мерапрыемстваў будзе рэалізаваны, тым ніжэйшымі стануць страты энергіі і адпаведна расходы жыхароў.

Штомесячныя выплаты за праведзеныя энергаэфектыўныя мерапрыемствы, якія ўключаюць уцяпленне фасадаў, стануць значна ніжэйшымі за плацяжы за ацяпленне ў аналагічных дамах без уцяплення ўжо праз 4 гады. Гэта звязана з паэтапным пераходам на поўнае пакрыццё сабекошту камунальных паслуг насельніцтвам. У наш час мы аплачваем частку ад поўнага сабекошту цеплавой энергіі. Астатнія выдаткі кампенсуюцца за кошт перакрыжаванага субсідзіравання прамысловымі прадпрыемствамі, але яно паступова скарачаецца.

Перавага ініцыятывы для ўласнікаў у тым, што кампенсацыя кошту энергаэфектыўных мерапрыемстваў размяркоўваецца на працяглы тэрмін, а эфект надыходзіць адразу пасля іх правядзення. Дзяржаўная субсідыя, якая пакрывае да 50% затрат, таксама з’яўляецца істотнай падтрымкай для ўласнікаў.

Хто можа ўдзельнічаць у энергаэфектыўных мерапрыемствах

Шматкватэрны жылы дом з высокім удзельным спажываннем цяпла можа ўдзельнічаць у энергаэфектыўных мерапрыемствах у шматкватэрных жылых дамах пры зацікаўленасці больш як 2/3 уладальнікаў жылых і нежылых памяшканняў у доме.

Што зрабіць жыхарам, каб у іх доме правялі энергаэфектыўныя мерапрыемствы

Уласнікі кватэр могуць самастойна звярнуцца ў сваю кіруючую кампанію, не чакаючы, калі яна прапануе ім удзел у энергаэфектыўных мерапрыемствах. Запыт аб правядзенні энергаэфектыўных мерапрыемстваў у сваім доме можна адрасаваць у сваю кіруючую кампанію па тэлефоне, калектыўным пісьмом або ў любой іншай форме са спасылкай на Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 04.09. 2019 № 327 Кіруючая кампанія абавязана арганізаваць агульны сход жыхароў з прадастаўленнем інфармацыі аб магчымых энергаэфектыўных мерапрыемствах у доме, кошце і неабходных працэдурах.

На падставе рашэння агульнага сходу аб правядзенні энергаэфектыўных мерапрыемстваў і іншых дакументаў, якія змяшчаюць звесткі аб ацэнцы стану шматкватэрнага жылога дома, аналізе яго цепласпажывання, складзе энергаэфектыўных мерапрыемстваў, відах і аб’ёмах запланаваных работ, разліку меркаванага зніжэння ўзроўню ўдзельнага расходу цеплавой энергіі пасля рэалізацыі энергаэфектыўных мерапрыемстваў. папярэдняга кошту, мясцовы выканаўчы і распарадчы орган прымае рашэнне аб рэалізацыі энергаэфектыўных мерапрыемстваў. Прадугледжваецца, што кошт мерапрыемстваў пасля падпісання дагавораў павялічвацца не будзе.

Рашэнне аб правядзенні энергаэфектыўных мерапрыемстваў у хаце таксама зацвярджаецца рашэннем мясцовага выканаўчага і распарадчага органа на аснове ўсёй сабранай інфармацыі. Гэта рашэнне дазваляе атрымаць дзяржаўную субсідыю на 50 працэнтаў расходаў.

Якія энергаэфектыўныя мерапрыемствы могуць быць прафінансаваны

Комплекс мерапрыемстваў для павышэння энергаэфектыўнасці шматкватэрных жылых дамоў можа ўключаць:

– уцяпленне якія агароджваюць канструкцый хаты (вонкавых сцен, паддашкавага перакрыцця, цокальнага перакрыцця);

– прылада аўтаматызаванага індывідуальнага цеплавога пункта на ўвесь дом;

– замену ўваходных дзвярэй у пад’езды на дзверы з аўтаматычным даводчыкам;

– замену вокнаў у месцах агульнага карыстання (у пад’ездах, на лесвіцах);

– усталёўку тэрмастатычных рэгулятараў на батарэях у кватэрах (у выпадку іх адсутнасці), якія даюць магчымасць рэгуляваць тэмпературу ў пакоях;

– усталёўку размеркавальнікаў цяпла на батарэях у кватэрах з дыстанцыйным здымам паказанняў выдатку цяпла, якія дазваляюць плаціць за фактычнае спажыванне энергіі, а не асераднёнае на квадратны метр жылля;

– усталёўку энергаэфектыўных шклопакетаў у кватэрах (калі іх яшчэ не замянілі самі жыхары).

Поўны пералік магчымых мерапрыемстваў у рамках рэалізацыі Указа прыведзены ў Пастанове Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 05.12.2019 839 .

Усе гэтыя меры накіраваны на павышэнне энергаэфектыўнасці дома і не ўваходзяць у пералік работ па капітальным рамонце згодна з Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 21.04.2016 324 .

Капітальны рамонт мае на ўвазе аднаўленне зыходных характарыстык хаты, а не давядзенне яго да сучасных стандартаў энергаэфектыўнасці.

Колькі будзе каштаваць уласнікам кватэр удзел у энергаэфектыўных мерапрыемствах

Для кожнага ўласніка будзе складзены план пагашэння ўкладзеных сродкаў на праведзеныя энергаэфектыўныя мерапрыемствы ў залежнасці ад узгодненага ўласнікамі набору мерапрыемстваў для дома і ад плошчы памяшканняў, якімі яны валодаюць. Адпаведная дамова падпісваецца з кожным уласнікам. Пасля выканання комплексу энергаэфектыўных мерапрыемстваў пад строгім выкананнем якасці выкананых работ нагляднымі органамі, за кошт сродкаў дзяржавы, да 50 працэнтаў кошту энергаэфектыўных мерапрыемстваў пакрые дзяржаўная субсідыя, астатнія расходы будуць пакрывацца ўласнікамі ў растэрміноўку тэрмінам да 10 гадоў. Для маламаёмасных і сацыяльна неабароненых сем’яў растэрміноўка можа быць павялічана да 15 гадоў. Для атрымання больш падрабязнай інфармацыі неабходна звярнуцца ў сваю кіруючую кампанію.

Ці могуць прымусіць уласнікаў кватэр плаціць за рэалізацыю мерапрыемстваў па павышэнні энергаэфектыўнасці іх дома

Рашэнне аб правядзенні энергаэфектыўных мерапрыемстваў прымаецца на добраахвотнай аснове на агульным сходзе ўласнікаў памяшканняў шматкватэрнага дома. Калі 2/3 уласнікаў прымуць станоўчае рашэнне, то фінансаванне энергаэфектыўных мерапрыемстваў стане абавязковым для ўсіх уласнікаў жылых і нежылых памяшканняў гэтага дома.

Калі частка энергазберагальных мер ужо была рэалізавана раней, напрыклад, уласнікі самі ўстанавілі шклопакеты ў сваёй кватэры, то іх не давядзецца мяняць і аплачваць паўторна.

Ці можна сумясціць капітальны рамонт дома і мерапрыемствы па павышэнні энергаэфектыўнасці

Капітальны рамонт і мерапрыемствы па павышэнні энергаэфектыўнасці дома могуць ажыццяўляцца адначасова, што дазваляе сумясціць некаторыя віды работ (напрыклад, уцяпленне і афарбоўку сцен) і з’яўляецца эфектыўнай мерай павышэння характарыстык дома, а значыць, эканоміі сродкаў уладальнікаў кватэр .

Калі жыхары прымуць узгодненае рашэнне аб уцяпленні дома або правядзенні іншых энергаэфектыўных мерапрыемстваў, якія не ўваходзяць у капітальны рамонт, то яны будуць праведзены адначасова з капітальным рамонтам дома ў адпаведнасці з Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 05.12.2019 №839 «Аб рэалізацыі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 4 верасня 2019 г. № 327».

Аб парадку планавання, фінансавання і правядзення бягучага рамонту прыдамавых тэрыторый шматкватэрных жылых дамоў

Работы па ўтрыманні і бягучым рамонце прыдамавых тэрыторый, у тым ліку, па абсталяванні іх элементамі добраўпарадкавання і малымі архітэктурнымі формамі, выконваюцца за кошт сродкаў раённага бюджэту. Штогод Браслаўскім райвыканкамам распрацоўваецца план мерапрыемстваў па добраўпарадкаванні і ўтрыманні тэрыторыі горада Браслава (далей – план) на каляндарны год. Неабходнасць уключэння дваровых тэрыторый у названы план вызначаецца па выніках абследаванняў, праведзеных у спрыяльны перыяд на падставе тэхнічнага стану тэрыторыі і ступені зносу элементаў добраўпарадкавання. Як правіла, штогод з улікам наяўнага бюджэтнага фінансавання праводзіцца бягучы рамонт трох прыдамавых тэрыторый шматкватэрных жылых дамоў.

Аб парадку правядзення і фінансавання бягучага рамонту арэнднага жылля

Парадак правядзення рамонтных работ жыллёвага фонду вызначаны Інструкцыяй аб парадку планавання, правядзення і фінансавання бягучага рамонту жыллёвага фонду, зацверджанай пастановай Міністэрства жыллёва-камунальнай гаспадаркі Рэспублікі Беларусь ад 30.03.2016 № 5 (далей – Інструкцыя), а таксама Правіламі карыстання жылымі памяшканнямі, зацверджанымі Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 21.05.2013 № 399 .

Згодна з дзеючым заканадаўствам, наймальнікі жылых памяшканняў дзяржаўнага жыллёвага фонду абавязаны праводзіць за свой кошт, у тым ліку з прыцягненнем спецыялізаваных арганізацый, бягучы рамонт жылых памяшканняў (тынкоўка, пабелка, афарбоўка і абклейванне шпалерамі сцен, столяў, афарбоўка падлог, падваконнікаў, аконных і дзвярных запаўненняў, устаўка шкла, замена падлог, аконных і дзвярных запаўненняў і іх уцяпленне), рамонт печаў, а таксама замену і рамонт унутрыкватэрнага электрычнага (пліты, выцяжныя электравенцiятары, воданагравальнікі), газавага (пліты, катлы, воданагравальнікі), санітарна-тэхнічнага (ванны, мыйкі, рукамыйніцы, унітазы, змыўныя бачкі, змяшальнікі) і іншага абсталявання (за выключэннем сістэмы ацяплення, сістэмы супрацьдымнай абароны і аўтаматычнай пажарнай сігналізацыі), усталявання, замену і рамонт прыбораў індывідуальнага расходу газу, вады, цеплавой і электрычнай энергіі (у тым ліку якія знаходзяцца ў дапаможных памяшканнях) (пункт 8 Правілаў карыстання жылымі памяшканнямі). Пералікам відаў работ па бягучым рамонце жылфонду, якія ажыццяўляюцца за кошт сродкаў наймальнікаў жылых памяшканняў, прадугледжаны работы па выраўнiванню, аднаўленню тынкоўкі сцен і столяў, іх афарбоўванню, рамонту, уваходных дзвярэй і пакрыццяў падлог у месцах агульнага карыстання, а таксама рамонт печаў і комінаў  (Дадатак 2 да Інструкцыі).

Бягучы рамонт свабоднага (вызваленага) арэнднага жылля выконваецца за кошт сродкаў, атрыманых ад прадастаўлення такога жылля, у памеры платы за карыстанне. Фінансаванне на бягучы рамонт выдзяляецца на падставе рашэння Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта ў памеры 30% ад сродкаў, якія паступілі на спецыяльны рахунак, пры гэтым,  улічваюцца грашовыя сродкі, выдзеленыя раней.

Аб парадку прадастаўлення арэнднага жылля

Арэнднае жыллё прадастаўляецца грамадзянам у парадку, устаноўленым Палажэннем аб парадку прадастаўлення арэнднага жылля, зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 31.12.2014 №1297 (далей – Палажэнне), Жыллёвым Кодэксам Рэспублікі Беларусь.

Інфармацыя аб наяўнасці свабоднага прыдатнага для пражывання жылога памяшкання (месца знаходжання, колькасны і якасны склад, характарыстыка, узровень добраўпарадкавання, памер платы за карыстанне) і тэрмін звароту па яго прадастаўленнем размяшчаецца на сайце Браслаўскага райвыканкама. braslav.vitebsk-region.gov.by (раздзел “Актуальная інфармацыя”, падраздзел “Камерцыйнае жыллё”).

Пры наяўнасці свабоднага для пражывання арэнднага жылля, грамадзянін можа звярнуцца ў службу “Адно акно” Браслаўскага райвыканкама з заявай аб прадастаўленні яму дадзенага жылога памяшкання.

У выпадку паступлення некалькіх заяў аб прадастаўленні адной і таго ж жылога памяшкання ад грамадзян, якія прэтэндуюць на атрыманне арэнднага жылля, разглядаецца заява, пададзеная першай. Іншыя заявы разгляду не падлягаюць.

Грамадзянін уведамляецца аб прадастаўленні яму арэнднага жылля заказным лістом з апавяшчэннем аб атрыманні альбо пад роспіс, пасля чаго ён павінен звярнуцца ў дзяржаўнае прадпрыемства “Браслаў-камунальнік”  для заключэння дагавора найму арэнднага жылля.

Што рабіць у выпадку падтаплення зямельнага ўчастка, прадастаўленага для абслугоўвання прыватнага жылога дома?

       У адпаведнасці з абзацамі 1 і 3 артыкула 89 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб зямлі, землекарыстальнікі павінны ажыццяўляць у межах прадастаўленых ім (якія знаходзяцца ў іх) зямельных участкаў мерапрыемствы па ахове зямель, у тым ліку, добраўпарадкоўваць і эфектыўна выкарыстоўваць зямлю, зямельныя ўчасткі, а таксама абараняць землі ад воднай і ветравой эрозіі, падтаплення, забалочвання, асушэння, забруджвання адходамі.

  Артыкулам 1 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб зямлі вызначана, што” землекарыстальнікі – гэта асобы, якія ажыццяўляюць гаспадарчую і іншую дзейнасць на зямельных участках, змешчаных у прыватнай уласнасці грамадзян…”.

    Такім чынам, землекарыстальнікі ў межах свайго зямельнага ўчастка павінны самастойна забяспечыць выкананне прафілактычных работ па прадухіленні падтаплення ўчастка (падвышэнне ўзроўня ўчастка да незатапляльнага значэння (падсыпка) і (або) прылада дрэнажнай сістэмы), альбо арганізаваць выкананне экстраных мерапрыемстваў па ліквідацыі ўзнікшай надзвычайнай сітуацыі (адпампоўка вады з участка пры дапамозе дрэнажнай помпы; зварот за паслугамі спецыялізаваных арганізацый, у тым ліку падраздзяленняў па надзвычайных сітуацыях).

Колькі хатніх жывёл можна трымаць у кватэры?
Якія правілы трэба пры гэтым прытрымлівацца? 

Уладальнікі катоў, сабак у абавязковым парадку павінны зарэгістраваць гадаванца. Аварыйна-дыспетчарскай службай Дзяржаўнага прадпрыемства “Браслаў-камунальнік”, размешчанай у гасцініцы па вуліцы Савецкай, 121 горада Браслава, праводзіцца рэгістрацыя сабак і катоў, іх уладальнікам выдаецца рэгістрацыйнае пасведчанне і жэтон устаноўленага ўзору, які павінен быць пастаянна прымацаваны да ашыйніка жывёлы. Працэдура рэгістрацыі бясплатная і здзяйсняецца ў дзень звароту. Рэгістрацыі падлягаюць толькі каты і сабакі.

У  адной кватэры шматкватэрнага жылога дома  можна ўтрымоўваць не больш за дзве жывёлы (сабак, катоў). Калі ў кватэры пражывае некалькі наймальнікаў (уласнікаў), дазваляецца ўтрымліваць не больш за адну жывёлу на сям’ю кожнага наймальніка (уласніка). Трэба будзе толькі атрымаць згоду на гэта ўсіх паўналетніх пражываючых.

На прыватныя дамы або кватэры ў блакіраваных жылых дамах дадзеныя патрабаванні не распаўсюджваюцца.

Калі гадаванцы пакідаюць межы вашага дома (прагулка, пераезд і г.д.), неабходна прыняць меры для выключэння магчымасці нанясення імі шкоды іншым грамадзянам, жывёлам і забруджвання агульнай маёмасці, размешчанай у дапаможных памяшканнях і на прыдамавых  тэрыторях.

За парушэнне правілаў утрымання хатнiх жывёл прадугледжана адміністрацыйная адказнасць у адпаведнасці з артыкулам 16.30 КаАП Рэспублікі Беларусь у выглядзе штрафу або адміністрацыйнага арышту, грамадскiх работ.

Як выдаліць небяспечнае дрэва?

Згодна з артыкулам 1 Закона “Аб раслінным свеце” небяспечнымі з’яўляюцца дрэвы, якія ўпалі або ствараюць сваім верагодным падзеннем пагрозу прычынення шкоды жыццю і здароўю грамадзян, маёмасці грамадзян і юрыдычных асоб (сухастойныя, здзіўленыя ствалавой гнілатой, якія маюць іншыя значныя пашкоджанні ствала і (або) каранёвай сістэмы, якія завіслі на іншых дрэвах, а таксама нахіленыя ў бок будынкаў, збудаванняў, калі радыус магчымага падзення такіх дрэў перавышае бяспечную адлегласць да гэтых будынкаў). 

Дзяржаўнае прадпрыемства “Браслаў-камунальнік” рашэннем Браслаўскага раённага выканаўчага камітэта ад 31.05.2018 № 425 упаўнаважанае на ажыццяўленне абыходжання з аб’ектамі расліннага свету, якія растуць на зямельных участках, не прадастаўленых юрыдычным асобам або грамадзянам, а таксама на выдачу заключэнняў аб прызнанні дрэва небяспечным.

Для выдалення дрэва, якое расце на землях агульнага карыстання, грамадзянін павінен звярнуцца з заявай у Дзяржаўнае прадпрыемства “Браслаў-камунальнік”.

Спецыялісты ўчастка “Добраўпарадкаванне” праводзяць абследаванне дрэва, фатаграфуюць яго, афармляюць заключэнне, дзе апісваюць прыкметы, у адпаведнасці з якімі дрэва прызнаецца або не прызнаецца небяспечным. На падставе гэтага дакумента (у выпадку прызнання аб’екта расліннага свету небяспечным) праводзіцца яго выдаленне.

Калі небяспечнае дрэва расце на ўчастку грамадзяніна, заключэнне не патрабуецца. Уласнік мае права выдаліць яго самастойна або звярнуцца па аказанне адпаведнай платнай паслугі.

Proudly powered by WordPress | Theme: HoneyWaves by SpiceThemes